پلتفرم خودروبین
پلتفرم خودروبین
بررسی و مقایسه بهترین خودروهای هیبریدی بازار ایران

بررسی و مقایسه بهترین خودروهای هیبریدی بازار ایران

بررسی و مقایسه بهترین خودروهای  هیبریدی بازار ایران

برقی شدن خودروها آرزوی دور و درازی بود که چندین سال است به واقعیت پیوسته و خودروسازان بزرگ در سطح جهان دست به تولید خودروهای هیبریدی باکیفیتی زده‌اند. این خودروها مصرف سوخت بسیار پایین و میزان آلایندگی اندکی دارند.

با خودروبین همراه بمانید؛ در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین خودروهای هیبریدی پرداخته‌ایم که در بازار ایران هم خرید و فروش می‌شوند.

۱. هیوندا سوناتا هیبریدی

یکی از بهترین خودروهای هیبریدی در بازار ایران، هیوندا سوناتا هیبریدی، محصول کره جنوبی است. شرکت پاکرو اولین فیس لیفت سوناتا LF را در سال ۲۰۱۸ به کشور وارد کرد که محدود به نسخه هیبریدی بود. در حال حاضر ۳ تیپ از این خودرو در بازار وجود دارد.

سوناتا هیبرید از یک موتور ۴ سیلندر GDi با موتورالکتریکی با حجم ۲ لیتر بهره می‌برد. این خودروی هیبریدی علاوه‌بر پیشرانه بنزینی، یک موتور الکتریکی ۵۱ اسب بخار هم دارد که با باتری‌های لیتیوم‌یونی ۲۷۰ ولت تغذیه می‌شود. حداکثر قدرت این خودرو ۲۰۷ اسب بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۹.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت است.

مصرف سوخت بسیار پایین این خودرو که ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است، یکی از ویژگی‌های مهم آن به‌شمار می‌رود.

علاوه‌بر سیستم فنی قدرتمند، سوناتا هیبرید به امکانات بسیار خوبی نیز مجهز است که در تیپ ۳ به کامل‌ترین شکل خود می‌رسد. از جمله آپشن‌های ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توانیم به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز ضد قفل، ترمز پارک برقی، دی‌لایت، اتولایت، دوربین عقب، شش کیسه هوا، استارت دکمه‌ای و … اشاره کنیم.

 

۲. تویوتا کمری هیبرید

کمری هیبرید، خودروی جذاب از غول خودروسازی ژاپنی، در سه تیپ SE و LE و XLE وارد کشور شد. تیپ SE ارزان‌ترین تیپ و XLE فول‌آپشن‌ترین آنها بود. یکی از برتری‌های تویوتا کمری نسبت به سوناتا، شتاب تند و تیزتز این خودرو است که از طریق موتور حجیم‌تر آن (۲.۵ لیتر) تأمین می‌شود.

این خودرو به یک موتور بنزینی ۴ سیلندری به‌همراه موتور الکتریکی مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. شتاب تویوتا کمری ۷.۸ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت. مصرف ترکیبی سوخت آن نیز حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

کمری هیبرید فاقد حالت رانندگی تمام برقی است. یعنی این ECU خودرو است که تصمیم می‌گیرد در چه زمانی از موتور بنزینی و در چه زمانی از موتور الکتریکی استفاده شود.

جعبه‌دنده تویوتا کمری مجهز به فناوری E-CVT است و فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق در آن به نرمی صورت می‌گیرد. این خودرو همچنین از امکانات رفاهی و ایمنی خیلی خوبی بهره می‌برد، از جمله کروز کنترل هوشمند، کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، دی‌لایت، اتولایت، روکش چرم، نویگیشن، دوربین عقب، ۱۰ کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی با تنظیم برقی، سانروف، و بسیاری امکانات دیگر.

بررسی و مقایسه خودرو بهترین خودروهای هیبریدی بازار ایران

۳. کیا اپتیما هیبرید

بازار خودرو ایران در سال ۱۳۹۸ و به‌واسطه اطلس‌خودرو با اپتیما هیبرید آشنا شد. این مدل از نظر ظاهری تفاوت‌های قابل‌توجهی با نسخه بنزینی دارد که با نگاهی به سپر جلو و عقب و جلوپنجره‌ها متوجه آن می‌شویم. با این حال، کابین هر دو مدل شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. البته اپتیما هیبرید از یک نظر به سوناتا هیبرید نیز شبیه است، یعنی نداشتن حالت رانندگی تمام برقی که در بالا توضیح دادیم.

کیا اپتیما هیبرید از یک پیشرانه ۴ سیلندر GDIبا حجم ۲ لیتر بهره می‌برد. گیربکس این خودرو از نوع ۶ دنده اتومات با تکنولوژی شیفت‌لاک است. شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو ۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

مصرف سوخت ترکیبی ۴.۷ لیتری اپتیما هیبرید جزو ویژگی‌های برتر آن به‌شمار می‌رود. همان‌طور که گفتیم، این خودرو مجهز به فناوری AutoChange و تعویض سوخت هوشمند و خودکار است. در واقع، هنگام سرعت و شتاب زیاد، موتور برقی با جابه‌جایی خودکار به کمک موتور بنزین‌سوز می‌آید.

اپتیما هیبرید از نظر آپشن‌های رفاهی و ایمنی نیمه‌فول محسوب می‌شود، اما با این حال، امکاناتی مثل سنسورهای عقب و جلو، کنترل پایداری، کروز کنترل، آینه عقب الکتروکرومیک، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، چراغ مه‌شکن و مجموعاً ۷ کیسه هوا در آن وجود دارد.

 

بررسی و مقایسه خودرو بهترین خودروهای هیبریدی بازار ایران

بررسی و مقایسه بهترین خودروهای  هیبریدی بازار ایران

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *