پلتفرم خودروبین
پلتفرم خودروبین

۰ تا ۱۰۰ معایب کوییک دنده ای و کوییک آر و آر پلاس را بدانید!

کوییک اولین خودروی تمام ایرانی سایپا می باشد که علیرغم امکانات نسبتا خوب، معایب بسیاری نیز دارد. ایمنی پایین، قیمت بالا نسبت به کیفیت، تعلیق ضعیف و وجود صدای بیش از حد موتور در کابین از جمله معایب کوییک دنده ای به شمار می رود. کوییک یک خودرو هاچ بک است که از نظر ظاهر شباهت زیادی با تیبا ۲ و ساینا دارد، به طوری که در کاپوت و چراغ جلو آن با ساینا یکی است و چندان تفاوت ابعادی با تیبا ۲ ندارد. کوییک R حدودا یکسال بعد از معرفی کوییک، توسط مجموعه سایپا رونمایی شد و با کوییک آر پلاس به جز داشتن آپشن های بیشتر تفاوت چشمگیری ندارد.
معایب کوییک دنده ای
۱٫ طراحی خارجی نا هماهنگ
طراحی بدنه بدون خلاقیت و نه چندان جذاب داخلی از مهمترین مشکلات کوییک دنده ای می باشد. در واقع پلتفرم طراحی کوییک، نمونه ارتقا یافته ساینا و تیبا است که هیچ عنصر جذاب و تازه ای در طراحی ظاهری و داخلی آن دیده نمی شود. کوییک از نظر ظاهر، شباهت زیادی به ساینا دارد و ما تنها شاهد تغییرات کوچکی در سپر و جلو پنجره ای این خودرو هستیم. چراغ‌های کوییک نیز همانند ساینا است با این تفاوت که آنها دودی هستند.
۲٫ وزن پایین و بدنه کم قدرت
یکی دیگر از معایب کوئیک دنده ای، وزن پایین و بدنه ضعیف این خودرو است. خوب است بدانید که کوییک تنها ۱۰۶۴ کیلوگرم وزن دارد و همین مسئله باعث می شود تا در هنگام حرکت هیچگونه چسبندگی به آسفالت نداشته باشد و به خصوص در هنگام بارش باران و برف مشکل ساز شود. بدنه ضعیف و کم قدرت کوییک در برابر اجسام سنگین یا تصادفات خطرناک مقاوم نیست و به همین دلیل این خودرو در رده خودروهای ناایمن قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که کیفیت پایین و وزن کم این خودرو باعث افزایش خطر تصادف و همچنین واژگونی خودرو می شود.
۳٫ شنیده شدن صدای موتور از داخل کابین
یکی از رایج ترین معایبی که رانندگان و سرنشینان خودروهای کوئیک از آن شکایت دارند، درز صدای موتور به داخل خودرو است. به این صورت که صدای موتور کوییک تا زمانی که به دور موتور ۴۵۰۰ برسد، در داخل کابین شنیده می شود که می تواند برای سرنشینان خودرو بسیار آزاردهنده باشد.
۴٫ اتمام زودتر از موعد صفحه کلاج
یکی دیگر از مهم ترین معایب کوئیک دنده ای که می توان به آن اشاره کرد، اتمام زودتر از موعد صفحه کلاج است که استفاده از قطعات بی کیفیت و ارزان قیمت تنها دلیل آن است. به طور معمول تعویض صفحه کلاج اتومبیل باید پس از ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد انجام شود در حالیکه بسیار دیده شده که در خودرو کوئیک، صفحه کلاج در کیلومتر ۳۰ به اتمام می رسد. البته این نقص از معایب کوییک آر پلاس و کوییک آر نیز محسوب می شود.
۵٫ استفاده از موتور قدیمی
موتور ۱٫۵ لیتری با ۸۷ اسب بخار، آمار بسیار ضعیفی برای کوییک است. این موتور به موتور سایپا و تیبا بی شباهت نیست و حتی می توان گفت که موتور خودروهای سری کوییک سایپا، موتور ارتقا یافته پراید هستند. همانطور که می دانید کوییک دارای سه تیپ است و سایپا علاوه بر کوییک دنده ای برای دو تیپ دیگر کوییک نیز دقیقا از همین موتور قدیمی استفاده کرده‌است. جالب است بدانید اگرچه موتور قدیمی از معایب کوییک می باشد اما برای رانندگان کوییک دنده ای، تحمل این موتور ضعیف راحت تر است.
معایب کوییک آر پلاس
مزایا و معایب کوییک آر
کوییک آر و کوییک آر پلاس از تیپ های دیگر کوییک می باشند که نسبت به کوییک دنده ای دارای ظاهری متفاوت و آپشن های رفاهی و ایمنی بیشتری هستند. با این وجود معایب کوییک دنده ای که در بالا ذکر کردیم از معایب کوییک آر نیز محسوب می شود. مشکلات برقی از دیگر معایب کوییک r می باشد. اگرچه کوییک خودرویی داخلی است اما تجهیزات رفاهی آن از چین وارد می شود و همین موضوع باعث شده‌است تا برخی از خریداران کوییک با مشکلات برقی بخش‌های مختلف مانند فیوز فن رادیتاور، کیلس استارتر، تاچ مانیتور و … دست‌ و‌ پنجه نرم کنند.
سایپا از گیربکس اتومات CVT در کوییک آر استفاده کرده است که این گیربکس ضعیف از معایب کوییک آر پلاس و این خودرو به شمار می آید. ایرادی که در نظرات کاربران درباره کوییک آر نیز دیده می شود. گیربکس کوییک به‌قدری مشکل دارد که ممکن است در ترافیک‌های سنگین قادر نباشد خود را خنک نگه دارد و هرلحظه ممکن است خودروی شما از حرکت بایستد هر چند که سایپا مدعی است این گیربکس توسط شرکت معتبری در بلژیک طراحی شده‌است. پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید خودروهای کوییک، حتما دنده های خودرو را چک کنید. چرا که با تعویض دنده به حالت دنده عقب متوجه صدای عجیب تقه و صداهای غیر معمول خواهید شد.
نظر کاربران در مورد کوییک دنده ای ۱۴۰۰ چیست؟
جدیدترین نظرات کاربران درباره کوییک دنده ای ۱۴۰۱ متفاوت است. اکثر کاربرانی که این خودرو را خریداری کرده با توجه به آپشن های نسبتا خوب، از قیمت آن راضی هستند و بر این باورند که از نظر ایمنی و کیفیت از ساینا و تیبا خیلی بهتر است. آنها همچنین در مورد میزان مصرف سوخت کوییک دنده ای نظر مثبتی دارند چرا که این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف می کند و ظرفیت باک بنزین آن ۴۰ لیتر است. البته بیشتر کاربران از مشکلات برقی، صدای زیاد موتور و لرزشی به اتاق کابین وارد می شود، شکایت داشتند. در کل نظر کاربران در مورد کوییک دنده ای تقریبا مثبت است ولی معتقدند خودروی دنده کوییک برای سفرهای درون شهری مناسب است و برای مسیرهای جاده ای و طولانی اصلا خودرو خوبی نیست.
نظرات کاربران درباره کوییک آر چیست؟
نظرات کاربران درباره کوییک آر متفاوت است. کاربری می گوید از نظر کیفیت سواری عالیست و بدنه آن از تیبا ۲ محکمتر است و با توجه به قیمتش، آپشن های های خوبی دارد. کولر و بخاری خوبی دارد ولی صدای فن یکم بالا است ولی از نظر فنی، بسیار موتور کم استهلاکی دارد. نظر یکی دیگر از کاربران این است کندی وحشتناک که به قیافش میاد ماشین پر شتابی باشد و اتوماتیکش که کندتر. شتاب کم و صدای غرش موتور توی کابین خیلی آزاردهنده است. کاربر دیگری می گوید در رنج قیمتی خودش طراحی این خودرو بسیار بهتر از خودرو هایی مثل ۴۰۵ و پرشیا و سمند هست و حداقل یک مقدار تحول توش ایجاد شده است.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *