پلتفرم خودروبین
پلتفرم خودروبین

ماشین کوپه چی بخرم؟ با خودروبین ۸ تا از بهترین کوپه های ایران را بشناسید

اصولا به خودروهایی که قسمت انتهایی سقف آن‌ها دارای حالتی خاص و خمیده باشد، کوپه گفته می‌شود. خودروهای کوپه معمولا دارای دو درب هستند. خودروهای کوپه در بازار کشور ما به‌ اندازه سایر اتومبیل‌ها پرفروش نیستند و عمدتا افراد اسپرت‌پسند به سراغ این‌گونه خودروها می‌روند؛ بنابراین، تنوع ماشین های کوپه موجود در ایران چندان زیاد نیست. در این مطلب قصد داریم بهترین ماشین های کوپه در ایران را معرفی کنیم.

https://khodrobeen.com/

ماشین کوپه یعنی چی؟
اگر بخواهیم یک تعریف ساده از ماشین کوپه داشته باشیم، باید بگوییم اکثر خودروهای دو در که قسمت عقب آنها حالت تقریبا خمیده دارد و معمولا یک صندوق کوچک نیز در ادامه آن دیده می شود، جزو ماشین‌های کوپه دسته‌بندی می‌شوند. البته امروزه بعضی از مدل‌های موجود در کلاس‌ بندی خودرویی نظیر شاسی‌بلند، کراس‌اوور و سدان نیز از خط سقفی خمیده در قسمت انتهایی سقف برخوردار شده‌اند که در این‌جا به آنها نمی‌پردازیم.

۸ مورد از بهترین ماشین های کوپه در ایران
در ادامه مطلب می‌توانید با ۸ مورد از بهترین کوپه های بازار ایران آشنا شوید‌.

۱٫ هیوندای کوپه
هیوندای کوپه مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ در حال حاضر یکی از ارزان‌ترین ماشین های کوپه بازار ایران محسوب می‌شود و به دلیل ظاهر زیبا و عملکرد فنی قابل‌قبول، می‌تواند گزینه مناسبی برای مشتریان جوان با توان مالی کمتر به حساب بیاید. این خودرو به موتور شش سیلندر ۲.۷ لیتری با قدرت ۱۶۹ اسب بخار مجهز شده و می‌تواند شتاب صفر تا صد حدود ۹.۵ ثانیه ارائه دهد.

مصرف سوخت بالا در سطح شهر یکی از نکات منفی اصلی آن به شمار می‌رود. باید بدانید که قیمت هیوندا کوپه کارکرده تقریبا در حد یک سدان صفرکیلومتر اتوماتیک تولید داخل است.

۲٫ هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۳
هیوندا جنسیس کوپه با مدل ۲۰۱۰ به ایران آمد. نسخه فیس‌لیفت ۲۰۱۳ این خودرو به دلیل بهره‌مندی از ظاهر جذاب‌تر به اضافه موتور ۳.۸ لیتری به قدرت ۳۴۸ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر، یکی از بهترین ماشین های کوپه در ایران به شمار می‌رود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این ماشین کمتر از ۶ ثانیه است که جنسیس کوپه را به یکی از هیجان‌انگیزترین ماشین های کوپه موجود در ایران تبدیل می‌کند.

هیوندای جنسیس کوپه

اما باید بدانید که این خودرو در بحث فرمان‌پذیری ضعف‌هایی از خود نشان می‌دهد. ضمن آنکه واردات محدود هیوندای جنسیس ۲۰۱۳ را نیز باید به نکات منفی آن اضافه کرد. قیمت هیوندای جنسیس کوپه چندان پایین نیست و هزینه نگهداری از آن هم با جیب همه سازگاری ندارد.

۳٫ کیا سراتو کوپه ۲۰۱۶
کیا سراتو کوپه همراه با دو نسل از نسخه سدان این خودرو در کشورمان حضور پیدا کرد که البته به اندازه مدل سدان مورد توجه قرار نگرفت. سراتو کوپه ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به دلیل عدم واردات خودروهایی مثل هیوندای جنسیس کوپه و تویوتا جی تی ۸۶، به تنها ماشین کوپه صفرکیلومتر بازار در آن دوران تبدیل شد.

سراتو کوپه

این خودرو با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر به قدرت ۱۵۹ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک در کشورمان حضور پیدا کرد. سراتو کوپه از لحاظ فنی تفاوتی با نسخه سدان ندارد و به همین دلیل خریداران این مدل مشکل زیادی از بابت تعمیرات و یافتن قطعات یدکی نخواهند داشت.

شتاب صفر تا صد این مدل حدود ۱۰.۴ ثانیه ارزیابی شده است. کیفیت نه‌چندان بالای متریال کابین و هندلینگ پایین‌تر از حد انتظار را می‌توان به نکات منفی سراتو کوپه ۲۰۱۴-۲۰۱۶ اضافه کرد. شاید اگر فهرست ماشین های کوپه در کشور متنوع‌تر بود، نمی‌توانستیم نام کیا سراتو کوپه را در لیست بهترین کوپه های ایران بیاوریم، اما به دلیل عدم تنوع این بخش از بازار، بهتر است نام سراتو کوپه نیز در فهرست آورده شود؛ به خصوص که قیمت سراتو کوپه هم نسبت به رقبا کمی مقرون به صرفه است.

https://khodrobeen.com/

۴٫ تویوتا GT 86
تویوتا جی تی ۸۶ با مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به ایران آمد اما ظاهرا به دلیل خرابی‌های بیش از حد و دوام فنی نامناسب، خیلی زود وارداتش به کشور متوقف شد و شرکت ایرتویا دیگر آن را در لیست محصولات خود قرار ندارد. این خودرو به موتور دو لیتری به قدرت ۲۰۰ اسب بخار مجهز شده و از این نظر نمی‌تواند رقیب توانمندی برای هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳ باشد.

آپشن‌های کمتر و شتاب پایین‌تر و قیمت مشابه جنسیس کوپه باعث شده تا بازار خریدوفروش این دریفتر ژاپنی در ایران به اندازه رقیب کره‌ای گرم نباشد. با این حال به دلیل ظاهر جذاب و قدرت دریفت بالا می‌توان تویوتا جی تی ۸۶ را به لیست بهترین ماشین های کوپه در ایران اضافه کرد.

۵٫ بنز E350 کوپه
بنز E350 کوپه با مدل‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به صورت محدود در ایران حاضر شد. این خودرو آلمانی یکی از بهترین کوپه های ایران است که هم عملکرد فنی مطلوبی دارد و هم به عنوان یک خودروی لوکس می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بنز e350 کوپه

موتور شش سیلندر به حجم ۳.۵ لیتر قدرتی معادل ۳۰۶ اسب بخار فراهم می‌کند تا شتاب صفر تا صد بنز E350 کوپه به حدود ۶.۳ ثانیه برسد. قیمت بنز کلاس E کوپه نسبتا بالاست و به همین دلیل درصد کمی از مشتریان خودروهای کوپه تقاضای خرید آن را دارند.

۶٫ ب ام و سری ۴ کوپه
بی ام و سری ۴ کوپه یکی دیگر از معدود کوپه‌های آلمانی است که قطعا در لیست بهترین کوپه های بازار ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. طراحی ظاهری اسپرت و پرستیژ بسیار بالا از ویژگی‌های مثبت این خودرو محسوب می‌شوند. بی ام و سری ۴ با موتور چهار سیلندر دو لیتری ۱۸۴ اسب بخاری وارد بازار ایران شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۷.۵ ثانیه بوده و میانگین مصرف سوخت آن نزدیک به ۶ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود.

۷٫ بی ام و سری ۶ کوپه
بی ام و سری ۶ کوپه با مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ در ایران حاضر شد و به‌واسطه ظاهر جذاب، عملکرد فنی مناسب و…، توانست یکی از پرفروش‌ترین کوپه های نسبتا لوکس زمان خود در کشورمان لقب بگیرد. این خودرو به موتور شش سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۲۷۲ اسب بخار مجهز است و شتاب صفر تا صد ۷.۳ ثانیه ارائه می‌دهد.

bmw series 6 coupe

استهلاک بالا، گرانی لوازم یدکی و هزینه نگهداری زیاد از نکات منفی بی ام و سری ۶ کوپه مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ در ایران محسوب می‌شوند. قیمت بی ام و سری ۶ کوپه به ویژه مدلهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ آن به حدی است که هنوز هم برای برخی مشتریان می‌تواند جذاب و مقرون به صرفه باشد.

۸٫ پورشه کیمن اس
در روزگاران نه‌چندان دور که هنوز واردات پورشه به ایران قابل انجام بود، مدل کیمن اس به عنوان یک کوپه لوکس آلمانی مورد استقبال افراد و جوانان ثروتمند ایرانی قرار گرفت. این خودرو با مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در بازار ایران حضور دارد و نیروی خود را از موتور ۲.۹ لیتری به قدرت ۲۵۵ اسب بخار دریافت می‌کند. شتاب صفر تا صد پورشه کیمن اس معادل ۵.۵ ثانیه است و با توجه به اصالت برند و کیفیت ساخت بالا، قطعا یکی از بهترین ماشین های کوپه در ایران به حساب می‌آید.

پورشه کیمن اس

https://khodrobeen.com/

سخن پایانی
از دیگر ماشین های کوپه موجود در ایران می‌توان به آئودی تی تی و فولکس واگن بیتل اشاره کرد. قیمت آئودی تی تی که به صورت معدود با مدل‌های ۲۰۰۷ – ۲۰۰۸ در بازار موجود است، بسته به میزان کارکرد و سلامت خودرو تفاوت دارد. قیمت فولکس بیتل نیز نسبت به نوع کاربرد این خودرو کمی بالا به نظر می‌رسد و همین موضوع باعث شده تا بیتل خیلی مورد توجه کوپه‌سواران قرار نگیرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *